Translate

miercuri, 2 august 2017

Game of Thrones - o poveste incalcita

N-am mai scris de ceva timp despre serialul meu preferat, desi a inceput sezonul 7, iar itele povestii nu mai sunt demult o urzeala controlata, ci o incalceala greu de urmarit daca nu cunosti intrigile din capul locului. Adica de la primul episod al primului sezon. Acest minunat film are marele dezavantaj ca a ajuns foarte departe si nu mai poate "colecta" fani din mers, deoarece acestia n-ar pricepe originile jocului si nici consecintele. Adicatelea, pentru comparatie, "Tanar si nelinistit" cu ale sale mii de episoade este mic copil, tin minte ca acolo am sarit vreo mie si tot am reluat firul fara sa ma bulversez prea tare.
La Urzeala Tronurilor e sinucidere curata. Morala, vreau sa zic.
Bineinteles, eu fiind fan convins si spectator inrait, ca am vazut si reluari pe sezoane, nu numai episoadele in premiera, am ajuns sa fac multe conexiuni si sa observ printre nodurile plasei (actiunii), adica sa-mi amintesc amanunte din primele sezoane care explica alte mici amanunte din sezonul actual. Nu ma dau mare cu asta, pur si simplu filmul m-a acaparat. Ca sa dau un exemplu, se transmite cate un nou episod in fiecare luni, pe HBO, de la 8 si o reluare, de la 9 pe HBO3. Asa ca imi petrec doua ore in fata tv-ului fara sa cracnesc. Cam ciudat, nu? Recunosc, am obsesiile mele. Pe care de obicei nu le am ca sunt ponderata in reactii, dar acum o fac lata cu multa bucurie.


Asadar, iata cateva lucruri pe care poate le-ati ratat din episodul 3 transmis alaltaieri.
In primul rand, o regasim pe Cersei cotopenita pe Tronul celor Sapte Regate, parand ca o ia un picusor razna sub privirile nedumerite ale fratelui sau Jaime. Este clar ca Jaime nu agreeaza drumul apucat de sora'sa, nu numai pentru ca, in esenta, este un baiat bun si indragostit, ci pentru ca Cersei este obsedata de razbunare, sictirita de oameni si avida de a stapani tot ce misca, amintind brusc de ultimul Targaryen, Regele Nebun. Daca va adunati memoria, stiti probabil ca Jaime este supranumit si Ucigasul de Regi, tocmai pentru ca este considerat asasinul ultimului conducator din dinastia Targaryen, dar, in realitate, asa cum povesteste chiar Jaime la un moment dat, el a fost obligat sa ucida deoarece Regele Nebun amenintase ca arunca in aer tot Debarcaderul Regelui, cu ajutorul misterioasei substante explozive numita focul salbatic. Dar chiar asta face si Cersei la finalul sezonului 6. Arunca in aer Marele Sept al lui Baelor, omorand astfel toata suflarea ce-i statea impotriva. Un motiv ca Jaime sa fie cu adevarat ingrijorat pentru sanatatea mentala a reginei si sa se indoiasca de discernamantul acesteia.

Marea intalnire se produce in sfarsit! Adica bastardul Jon Snow, acum Regele Nordului, o intalneste pe Daenerys, Mama Dragonilor si aspiranta de drept la tronul tatalui sau. Motiv pentru care scenariul aloca o lunga secventa/discutie intre cele doua personaje de prim-rang. Astia doi se potrivesc la marele fix. Amandoi sunt frumosi, maruntei, semeti, milosi si stiu sa se faca iubiti. Pun pariu ca acum va umbla prin minte posibilitatea ca cei doi sa devina un cuplu si sa domneasca impreuna, in pace, peste toata suflarea fantasy din serial.
Mmmm...poate, nu stiu ce sa zic. Daca va aduceti aminte din sezonul celalalt, Brandon Stark, fratele vitreg al lui Jon, intr-una dintre viziunile sale "extracorporalizate", se intoarce in timp, in tineretea tatalui sau, Eddard Stark, in momentul in care acesta se afla langa un castel-turn. Ned aude strigate si urca scarile in goana. In turn se afla sora sa, Lyanna, care naste in secret un baiat, dupa care moare. Ned ia acest baiat, care este chiar Jon Snow, si il creste ca pe propriul fiu. Surpriza este ca tatal lui Jon pare sa fie Rhaegar Targaryen care o rapise pe Lyanna la un moment dat. Rhaegar este fratele mai mare al lui Daenerys, ucis in duel de fostul rege si sot al lui Cersei, Robert Baratheon, care o iubea de asemenea pe Lyanna.
Uf! Concluzia ar fi ca, urmand logica povestii, rezulta, care este, ca Daenerys este ma-ma-matusa lui Jon Snow. Trageti singuri concluzia. Dar nu prea tare, ca mai avem cazuri de incestuosi, bisexuali si pedofili prin serial.

Oricum, cea care isi asuma meritul reunirii ghetii si focului (gheata Nordului si focul dragonilor), mai bine zis al familiei, este Melisandre, preoteasa rosie, un personaj tare controversat, dar care are meritul incontestabil de a-l fi inviat pe Jon Snow, reusind sa salveze filmul de la o sincopa datorata disparitiei personajului favorit al fanilor. Melisandre insa nu ramane sa asiste la intalnirea celor doi protagonisti, fiindu-i teama mai degraba de Ser Davos, Cavalerul Ceapa, acum consilier al lui Jon Snow, care ii promisese o moarte rapida din cauza ca femeia in rosu instigase la arderea pe rug a micutei printese Shireen, fiica lui Stannis Baratheon.
So, Melisandre nu dezvaluie nimic din greselile trecutului, dar ii spune lui Varys ca pleaca intr-o mica vacanta in Volantis, unul dintre orasele libere. De ce Volantis? Pai, acolo se afla Templul Rosu, sediul cultului religios caruia ii apartine Melisandre si acolo se mai afla ceva: un fierar care stie sa prelucreze otelul valyrian, materialul capabil sa-i omoare, alaturi de obsidian, pe umblatorii albi. Amintiti-va ca Jon Snow are o sabie din acest otel si in batalia cu mortii de dincolo de Zid, chiar reuseste sa distruga un umblator alb.
Dar Melisandre vede viitorul si stie ca se va intoarce ca sa moara in Westeros si il sacaie pe Varys, aruncandu-i o vorba cum ca si el are acelasi destin.

Brandon Stark, devenit Corbul cu Trei Ochi, revine in sanul familiei. O reintalneste pe sora sa, Sansa, lejer dezamagita de detasarea fratelui sau, mostenitorul de drept al Winterfellului. Brandon manifesta mai putin entuziasm pentru chestiunile in desfasurare pentru simplul motiv ca el stie. Stie cine este Jon Snow si stie ce aduce viitorul. Dupa mina sa sumbra, bag mana in foc ca n-aduce prea multe lucruri bune pe termen scurt. In orice caz, nu inainte de a se intampla o groaza de lucruri nasoale, cum ne-au obisnuit realizatorii.

Pe plan secund, mor o groaza de personaje cu oaresce importanta in trecut. Si nici macar n-a inceput bine sezonul. Asta este cam deprimant, sa speram ca mai ramane cineva pana la finalul povestii.
Ar mai fi cateva maruntisuri de zis, sper ca v-am mai luminat pentru episodul 4 de lunea viitoare. Dar asta doar daca stiti cat de cat actiunea. Pentru ne-fani, articolul asta este ca o cimilitura. Dar nu m-am putut abtine sa-l scriu.

4 comentarii:

  1. o sa ma faci sa stau si eu la televizor :)

    RăspundețiȘtergere
  2. cel mai mare omg!!! :))) NU AM RESUIT SA TE URMARESC NICI PANA LA JUMATATE :)))
    dar stiu ca e mare voga serialul :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai n-am zis nicio miime din ce se petrece in serial, dar am asa o satisfactie cand pun lucrurile cap la cap si ii ametesc pe ceilalti.

      Ștergere
  3. Eu nu îndrăznesc să citesc tot articolul :)) . Abia am început să-l urmăresc, sunt la primul sezon ți nu vreau să știu nimic. Nu știu de ce am așteptat atât până să-l văd, mi se pare foarte bun. Mai ales că de la LOST nu prea am mai urmărit seriale...

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.