Translate

duminică, 14 mai 2017

Vegeta incurajeaza marinarea...

A carnii, evident, daca nu stiati la ce se refera cuvantul. Dar mai marineaza cineva carnea in ziua de astazi? Ei, na! Mai ales asiaticii. Ba, asta e o metoda de a o si gati pe jumatate pe la ei, nu numai de a-i conferi toate atuurile care o transforma intr-un fel de mancare aparte.
Pe la noi, marinarea nu e tocmai utilizata. Eu am mai procedat asa cu tipuri de carne pe care le banuiam ca vor ramane tari dupa gatire la cuptor si mai ales cand era vorba de mese festive, cu diverse ocazii cand am avut musafiri. In mod obisnuit, rareori mi-aduc aminte sa bag carnea la marinat de cu seara ca sa o gatesc a doua zi.
Din aceasta cauza, doar obligata de imprejurari am purces la marinare in viata de zi cu zi (hi, hi), curiozitatea a fost mai tare si participarea in campania BuzzStore #buzzvegeta mi-a adus un set de condimente lichide Vegeta create special pentru procesul de marinare a carnii.


M-am trezit astfel cu 5 tipuri (!) de plicuri de Vegeta, cu arome si destinatii diferite, pentru toate felurile in care poate fi gatita o carne, la cuptor sau pe gratar, astfel incat sa-ti iasa o bucatica suculenta si savuroasa si sa-i mai si dai pe spate pe prietenii invitati.

Noile condimente lichide Vegeta pentru marinare nu contin arome sau potentiatori de gust. Un plic are 75 gr., este suficient pentru 500 grame de carne si scrie pe el ca isi face efectul in doar 30 de minute, adica atat puteti tine carnea la marinat pentru a lua gustul necesar. Eu adaug faptul ca aceste condimente sunt suficient de sarate, unele si ustura putin, asa ca gustati neaparat inainte de a adauga orice altceva peste carne.
Ma uit la ingrediente si va asigur ca sunt surprinzator de naturale. De exemplu, cel Barbeque contine: apa, ulei, otet de mere, sare, zahar, sos de soia, boia, usturoi, ceapa, telina, coriandru, oregano, chilli, piper, chimen, ardei iute, ghimbir, dafin, agent de ingrosare-guma xantan, conservant-sorbat de potasiu, antioxidanti-extract de rozmarin.
Condimentele au consistenta ciulamalei, se mai subtiaza dupa ce stau cateva ore peste carne.
In seara cand am primit coletul, n-am avut rabdare, desi n-aveam de gand sa fac friptura, si am folosit condimentul cu usturoi peste carne tocata de la conserva careia aveam de gand sa-i fac un sos. Ingrosarea este esentiala pentru sigilarea carnii si contactul condimentelor cu fibrele acesteia.
Am vazut cat de gros este condimentul, asa ca sosul a mers repede, am mai adaugat doar nitel bulion si am fiert cateva minute.
Orice maestru chef in arta culinara va va spune ca marinarea este esentiala pentru ca fibrele carnii sa poata trage condimentele si pentru a capata o savoare mai subtila. Marinarea este indicata in cazul carnii mai fade, eu de-abia astept sa incerc cu niste carne de curcan, de exemplu.
Al doilea rol al marinarii este acela de a fragezi, de a rupe fibra, de a imblanzi textura atoasa a unei bucati de carne si aici vanatul este cel avantajat. Am avut fazan de vreo doua ori si, stiind ce uscatura e pasarea asta, am facut marinare cu ce m-am priceput ca sa-l pot gati rezonabil.
Suculenta si frageda, usor de mestecat, trebuie sa recunoastem ca nu ne place carnea tare ca o talpa, indiferent ce condimente sau sos are pe deasupra. Eu, una, nici nu am asa dantura rezistenta ca sa intind de mancare.
In plus, ati observat ca pasarile crescute la curte sau purcelul, nefiind indopate cu hormoni, medicamente sau ce se mai baga in crescatorii pentru fragezire, au carnea mai tare, asa ca un condiment special pentru marinare este un adevarat ajutor in cazul in care vreti sa mancati mai sanatos.
Si daca nu v-am convins pe partea cu sanatatea, am sa va spun ca o carne marinata se gateste mult mai repede, cu consum mai mic de gaze sau lemne sau carbuni sau ce mai folositi voi, asa ca intervine si o economie financiara.


9 comentarii:

  1. Mie imi plac toate produsele de la Vegeta.

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt destul de bune, singura chestie este ca sunt cam sarate pentru gustul meu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am crescut cu Vegeta ..imi aduc aminte acel ambalaj alb-albastru-rosu ..mancarea nu ar avea gust fara aceste condimente .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel! Vegeta pare sa faca parte de mult timp din gospodareala de zi cu zi.

      Ștergere
  4. Eu mai pun la marinat uneori fripturile, ies mai aromate ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am constatat si eu asta si daca am timp le pun la marinat.

      Ștergere
  5. De obicei îmi fac singur marinatele, dar dacă spui că sunt bune şi acţionează repede... o să încerc. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-am bucurat ca exista ceva rapid, nu-mi place sa stau prea mult prin bucatarie, asa ca Vegeta este ceva binevenit.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.