Translate

miercuri, 10 mai 2017

Despre sapunuri si alte bagatele

In ultima jumatate de an am reusit sa lichidez mare parte din colectia de sapunuri, nu de alta dar au si astea un termen de garantie. Prilej excelent de a incepe sa adun altele, nu ca as fi vreo obsedata, dar se intampla sa-mi sara in fata si eu nu ma pot abtine 😂😃😇
Ce inseamna "a sari in fata" atunci cand vorbesc despre un lucru neinsufletit? Pai, daca intru in vreun magazin sau ma duc la vreun targ si ele, adica sapunurile, sunt pe-acolo si le si observ, lucru imposibil de evitat, ca am un ochi de soim la de-astea, atunci e greu sa ma abtin.

Una peste alta, nu fac repetir in prezentare, asa ca cele noi sunt...


Sabon (cel din stanga) il gasiti si online, la mine in oras exista un magazin fizic si e si mai dificil sa ocolesti produsele cand le adulmeci pe viu. Doamna vanzatoare taie dintr-un calup imens si apoi cantareste ca sa calculeze pretul. Tot procesul imi face o pofta teribila, parca as manca sapunul, mai ales ca miroase de-ti muta nasul. Eu am cumparat unul care duhneste a trandafiri cu ceva fructat cred, are intercalatiile acelea colorate si arata spumos ca o bucata de halvita.

Oriflame face de mult timp si sapunuri, destul de bune dupa parerea mea si cu parfumuri elegante. Cel din imagine este Neroli&Jasmine si are avantajul ca este mare la pret mic. Si de calitate, cu uleiuri esentiale. In primele zile miroase baia de nu stii de unde se trage... Asa ca, daca aveti vreun reprezentant prin preajma, intrebati de sapunuri in general, nu va vor dezamagi.

Si am ajuns la istoria cu ultimele sapunele din dreapta. Istorie pentru ca sunt cumparate de la recentul targ organizat in Ploiesti de fratii nostri de peste Prut.
La targul moldovenilor n-am gasit foarte multi producatori, eu m-am dus in ultima zi, dar am luat cateva chestii interesante, incepand cu chipsurile de mere. Adica astea sunt feliute subtiri de mere, prajite si date prin vanilie si scortisoara, crocante, mananci de drag ca sunt mult mai sanatoase ca cele de cartofi. Dar si 5 lei pungulita!!! Mai avea putin si mi le vindea cu felia! Deh...
Cand dadea fiu-meu sa se intoarca cu pungile in brate, il vad ca ramane holbat la nenea de vis-a-vis de standul cu prune afumate. "Uite si ciocolata de casa!" ma trage el de maneca. Nu era cioco, erau doar bucati de sapunuri, printre care si unul inchis tare la culoare, apetisant afurisitul! Cand am vazut cate feluri de sapun handmade afisa targovetul parca am vazut comoara de la capatul curcubeului.
Biantti se numeste firma. Am cumparat sapun cu vin si sapun cu ciocolata, erau foarte multe si cu diverse plante. Pretul...hm...10 lei, desi au 60 de grame. Ei, treaca de la mine pentru prosperitatea celor de-un neam cu noi.

Dar picanteria zilei a venit din partea unui nene cam spre varsta a treia, care vindea uleiuri eterice din diverse plante. Am luat un set ca mi-au cazut cu tronc sticlutele minuscule, nu rezist la o sticla dragalasa. 20 de lei setul de patru, in cazul meu au fost lavanda, salvie, isop si fenicul.


"Sunt pentru aromaterapie?" intreb eu, facand pe desteapta.
"Daaa...si pentru frectie la tample daca va doare capul sau sunteti racita...Le puteti picura si in baia fierbinte..." zice nenea foarte amabil.
Ma intorc spre fiu-meu: " Vrei, mai, sa-ti iau lavanda pentru baie?" (ii place lavanda teribil mon-cher-ului)
"Luati, miroase excelent! Luati-i nepotelului pentru baie!" se repede nenea ca musca in crupa calului, ca sa nu zic altfel.
Raman un moment interzisa, apoi privesc in stanga, spre fiu-meu, si brusc am revelatia faptului ca el e "nepotelul" la care se refera vanzatorul. Simt ca imi creste nivelul nervilor, asa gafa... Ma bate gandul sa plec, apoi imi dau seama ca omul e inocent si raspund cu un calm perfect disimulat:
"Care nepotel?! Asta-i frate-meu, dom'le!"

4 comentarii:

  1. :))) Tare prezența de spirit, felicitări!
    Cât despre săpunuri... N-am să uit niciodată bucățica de săpun de casă din lavandă cumpărată dintr-o piață vieneză. E drept că am dat pe ea 5 euro (nu lei!) dar a mirosit un an în șifonier a lavandă. Pe urmă am folosit-o și a mirosit până s-a isprăvit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, tare faza cu nepotelul !
    Dar si cand am inceput sa citesc despre calupuri din care se taie, am vazut in fata ochilor doar ca musc dintr-un calup de ciocolata si mananc lavanda.
    Asa direct din calup, nu conteaza ca e sapun.
    Bine ca nu cumpar sapun din asta ca as fii in stare sa il mananc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hahaha mi-a placut ultimul paragraf m-a facut sa zambesc ..pe de alta parte sunt adepta targurilor cu diverse produse naturale si naturiste ,in special a sapunurilor si tuturor produselor aromate .

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.