Translate

duminică, 18 septembrie 2016

Jurnal de weekend cu TIFF

Aseara am fost la filmul proiectat in cadrul caravanei TIFF care s-a oprit si in Ploiesti. Si va fi si in seara aceasta, dar este de la ora 21, prea tarziu pentru noi, cei care ne ducem maine in treburile noastre matinale.
TIFF este Festivalul International de Film Transilvania, un eveniment anual ce cuprinde si o caravana de proiectii in aer liber, in diferite orase, accesul fiind gratuit.
Ploiestiul a fost ultimul popas din acest an al caravanei, iar proiectia a avut loc pe un ecran montat in centru, in fata Palatului Culturii. Daca va asteptati sa pun poze, va spun ca n-am, puteti sa intrati pe tiff.ro si sa vedeti cum sunt amenajate zonele de proiectie.
Nu puteam sa ratez vizionarea, asa ca mi-am anuntat familionul cu cateva zile inainte, sa nu-si faca alte planuri. S-ar putea spune ca i-am tarat oarecum in chestia asta, mai ales dupa ce au aflat ce film va rula si anume "Mlastina" (La isla minima-regia Alberto Rodriguez), o productie spaniola din 2014.
Acum, recunosc cu umilinta, nici pe mine nu m-ai fi urnit la un film iberic, dar am dat o cautare pe net si am vazut ca este incadrat ca film politist/thriller ceea ce mi-a readus curiozitatea in simtiri.
Ne-am inarmat cu floricele, gecute ca seara e racoare si ne-am trolei-purtat (termen nou, SF care va sa zica) in downtown. Lumea se infiintase deja, erau si randuri de scaune de plastic asezate, asa ca ne-am gasit un locsor in spatiu.
Ce sa zic? Zic o paranteza deoarece, dupa generic si primul sfert de ora, oaresce spectatori s-au ridicat si au purces in durerea lor. Dar nici n-aveau fata de film european, fie el si politist. Paranteza este despre nivelul cetateanului gazar si explica de ce Ploiestiul nu va fi niciodata capitala culturala europeana, cum tocmai a devenit Timisoara, facandu-ne din nou, pe toti, foarte mandri. Vedeti voi, nu ai cum sa candidezi pentru statutul de capitala culturala atata vreme cat nu reusesti sa atragi lumea la maruntele evenimente culturale de zi cu zi. Daca oamenii nu sunt interesati de cultura europeana, nu de cea de peste ocean, risti sa te faci de bafta. Ce concerte, expozitii, seminarii sau piese de teatru? Nimic nu-l convinge pe ploiestean sa se duca la ceva ce nu intelege, nici macar daca e gratis.
Credeti ca mi-a tihnit filmul spaniol? Lumea s-a foit, aia din spate au sporovait non-stop si cred ca au si scuipat seminte cu aceeasi viteza, iar fiu-meu, pe care trebuia sa-l las acasa ca nu corespundea ca limita de varsta, dar n-aveam cu cine, m-a intrebat din 10 in 10 minute daca mergem la KFC dupa...
Si acum cate ceva despre film deoarece mie mi-a placut foarte mult, desi al meu consort a declarat ca e o balarie. Nu va luati dupa el! "Mlastina" este un film deosebit datorita epocii in care se petrece actiunea si datorita finalului cu schepsis la care trebuie sa fii atent, altminteri ai ratat morala.


Am avut senzatia ca ma uit la un film din epoca tineretii mele comuniste. Din cauza ca povestea are loc in anii '80, intr-o zona rurala a Spaniei si intr-o societate saracita, confuza. O serie de crime aduc la fata locului doi politisti cu personalitati diferite. Unul dintre ei are un trecut dubios despre care aflam spre final si, aceasta fiind una din cheile intrigii, va sfatuiesc sa nu omiteti indiciile. In acele vremuri nu se putea vorbi despre mijloace moderne, super-tehnologizate, de investigatie. Doar intuitia copoilor putea rezolva misterul. Magnetofon, telefon fix, fotografii pe film clasic, masini vechi, praf, oameni amarati, exploatatori...violenta.
N-as zice ca este un thriller in stil american, nu-ti sare tipul cu drujba in fata, oamenii sunt rai, dar la modul realist, credibil. Dar e un film in care ploua torential exact cand e urmarirea in toi, asadar merita sa investiti ceva timp in el. Iar imaginile luate de la inaltime sunt de o frumusete salbatica.

Concluzia? Am vazut si mi-a placut. Dupa aia am mers si la KFC.

4 comentarii:

  1. Imi doresc sa mai vad un film,ca pe vremuri cu liniste,civilizatie si pasiune. Cred ca o sa convoc prietenii la o vizionare,sa vad pe unde,m-ai provocat.Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. imi plac aceste caravane, am avut si noi si au prins bine la public!

    RăspundețiȘtergere
  3. "N-as zice ca este un thriller in stil american, nu-ti sare tipul cu drujba in fata, oamenii sunt rai, dar la modul realist, credibil."

    Ai facut o descriere cum nu se poate mai buna a thrilerelor americane ... adica necredibile si parca cu scenariile trase la xerox :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici nu știu care variantă e mai bună, a spectatorilor neinteresați, dar prezenți totuși ori a sălii goale-pușcă, așa cum vedem adesea prin imax-uri...

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.