Translate

luni, 5 septembrie 2016

Istoria se repeta, traiesc al doilea miracol!

 Fix in septembrie 2014 scriam acest articol despre hamsterii mei de atunci. Citez:
"OMG, OMG! Am trait un miracol! Mai tineti minte ca v-am povestit despre cei doi hamsteri baieti pe care mi i-am cumparat acum mai bine de o luna? Ei bine, unul dintre ei a fatat!!! 6 pui. Si doar i-am spus consortului sa nu le mai dea cascavalul acela plin de chimicale... Se pare ca poluarea cu produse petroliere din Ploiesti si alimentatia proasta au condus la unele mutatii in bietele animalute, asa ca unul dintre ei a fost capabil sa dea nastere unor pui.

Acum, serios vorbind, cred ca domnisoara de la magazinul zoo a sughitat incontinuu, numai cate i-am urat de bine, ca eu am vrut doi hamsteri de ACELASI sex, tocmai ca sa evit problema cu puii."
Intre timp m-am pricopsit cu doi porcusori de Guineea, dupa cum m-am laudat peste tot, inclusiv pe Fb. Din cauza experientei nefaste cu hamsterii "baieti", in cazul porcusorilor am stat tot timpul cu indoiala in suflet, desi si eu si vanzatoarea ne holbasem cu mare determinare in posteriorul lor ca sa ne asiguram ca sunt baieti. Se pare insa ca vanzatoarea nu a fost deloc mai breaza decat mine in cunostintele despre sexarea porcusorilor de Guineea.
Lunile au trecut si, pe masura ce animalele luau in greutate si in varsta, era clar ca sunt oarecum deosebite. Unul avea capul mare, era tacut si ii atarnau "bilele", celalalt era mignon, vorbea intruna si nici urma de podoabele masculine. I-am botezat Cookie si Oreo si eram cu totii foarte incantati pana au inceput sa se bata. Mi-am zis ca sunt baieti teritoriali si m-am straduit sa-i impac numai ca, in ultimele doua luni, Oreo cel finut a inceput sa se ingrase. Era si lacom ce e drept si il cam bumbacea pe bietul Cookie care se topea pe picioare de asa tratament inuman.
Cand a fost clar ca burta lui Oreo capata dimensiuni nefiresti, bombandu-se exagerat in lateral, mi-am zis ca animalul devine obez. Ii scoteam pe cei doi sa alerge pe covor, ba chiar ii manam de colo-colo ca sa faca mai multa miscare. Bietul Oreo de-abia mai reusea sa bage un trap tarsait si asta ma cam ingrijora. Mi-era teama sa nu explodeze.
In adancul subconstientului insa, semnalul de alarma se declansase deja. Am executat rapid o cautare pe net, dupa scheme de diferentiere sexuala a porcusorilor si l-am intors pe Oreo, cu mare grija, cu burta in sus. El gangurea fericit ca il alint in timp ce eu ma holbam oripilata la cele doua tzatze devenite extrem de evidente in numai cateva zile. Dupa vreo suta de imagini cu porcusoare insarcinate a trebuit sa accept crudul adevar: Oreo era o EA si gata sa nasca pe deasupra. Nu va pot reproduce cuvintele de "pomenire" la adresa vanzatoarei, alta decat cea cu hamsterii sus-amintiti, dovada ca neaveniti sunt angajati peste tot.
Alaltaieri, cand am sosit de la serviciu si m-am dus la cusca porcusorilor, am avut si confirmarea celor mai negre banuieli. Vedeam ca in cusca misuna ceva lighioane in plus fata de ce lasasem dimineata, dar nu realizam realitatea. Si atunci mi-am dat seama ca aveam PUI. Am racnit la ala mic, pustiul s-a repezit la telefon si a racnit si el la tac'su sa vina urgent ca a fatat Oreo. Consortul s-a jurat ca, pe la ora 10 cand iesise din casa, in cusca nu se intamplase inca nimic sau, ma rog, el nu bagase de seama sa fie vreo agitatie.
Al doilea miracol se produsese. Am iesit iute din starea de soc si l-am luat in brate pe Cookie care era innebunit (nu cred ca de fericire ca e tata) si riscam sa raneasca mostenitorii. L-am plasat iute in cada de joaca, in niste chitaieli fulminante, ca el voia sa fie cu consoarta, si am studiat uluita progeniturile.
Puii de porcusori, cum aveam sa citesc mai tarziu pe net, se nasc gata pregatiti de viata. Adica sunt chiar maricei la nastere, se vede in prima poza, au blanita (nu sunt golasi ca hamsterii), au ochii deschisi, topaie si mananca vegetale aproape imediat. Ai mei se foiau deja, bine impiciorogati, nu-mi venea sa-mi cred ochilor ce dragalasi sunt. 
Astazi au implinit doua zile si arata ca niste jucarioare de plus. Rontaie fan, rod castravete, seminte si ardei, stiu sa se spele. Mai greu a fost cu masculul. A fost de neconsolat. A plans o zi intreaga, a chitait si s-a framantat. L-am scos in brate, in dreptul custii, ca sa se uite la fosta partenera. 
Cand am pus problema in familie sa-l dam pe Cookie, ceilalti doi masculi s-au pus pe vaicareala. Pustiul m-a acuzat ca n-am inima si nu-mi pasa decat de mama si de pui. A fost o tragedie greceasca, o telenovela sud-americaneasca si un bocet in stil italienesc care m-au epuizat complet. Mi s-a parut interesant ca, desi cei trei masculi nu au fost implicati cu nimic in nasterea, ingrijirea puilor si in organizarea spatiului vital, au fost totusi cei mai afectati emotional. Tipic barbatesc: agitatie multa, actiune mai putin.
Acum stau cu porcusorii cazati in doua locuri si trebuie sa ma ocup de nevoile sufletesti ale tuturor. Am de consolat trei barbati, diferiti ca specie, dar nu foarte diferiti ca instincte si emotii. Numai Oreo ma priveste nevinovata, cu ochisorii ei negri, parca scuzandu-se ca mi-a facut asemenea pocinog.
De-aia avea Oreo burta cat casa, iata cat de mare e puiul de doua zile!
Piaza-rea a familiei, negru ca o pisica perfect neagra, il cheama Batman, dar cred ca e fata
Tarcatul seamana cu maica-sa si este numit Harry Potter din cauza zig-zag-ului alb de pe frunte
Cel mai mare dintre pui, cred ca e baiat (ptiu!) si ii zicem Snowball





16 comentarii:

  1. vai :)...am patit si noi cu Bijou...la inceput ii spuneam Alma...pana ne-a aratat doctorul bilutele :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Iooi! ;)) Soacra mea primisese un papagal care a devenit mamica, eu un iepuras care odata dus la tara am descoperit ca era fetita. Unii ori nu stiu, ori mint in mod deliberat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iooooi sa nu ii dai! Sa tii familia intregita, ca sunt frumosi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu si tu, Brutus! Daca ai stii cat mananca...

      Ștergere
    2. He, he...Uite, iti spun ce mananca cei doi adulti intr-o zi, desi acum rontaie si puii: o salata, un morcov mic, o leg. de patrunjel si una de marar (si nu cotoare!), un ardei gras mic, un bol mic de seminte si vreo doua maini de fan. Semintele sunt speciale si epuizeaza o punga mare in doua saptamani. Fanul e la pachet si se cumpara din magazinul de pet-uri. La iarna cand vor fi scumpe verdeturile, ce fac cu 5 porcusori veseli? O sa cer o marire de salariu.

      Ștergere
    3. Iaics! :)complicata treaba! :)

      Ștergere
  4. Dacă eram în locul tău, pe mine mă apuca disperarea :) Eu adun de pe străzi tot soiul de mâțe și câini dar primul lucru pe care îl fac e să îi duc la veterinar care îi ”execută” de urgență. E drept că e scump dar pe mine mă îngrozește gândul că n-am unde plasa puii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu puii de porcusor n-am grija, ii primeste magazinul si ii baga la vanzare, asa am facut si cu puii de hamster. Pe mascul nu pot sa-l mai tin niciodata la un loc cu fata, el e problema.

      Ștergere
  5. Nu as putea avea grija de hamsteri ;sunt draguti daca ii vad la altcineva :))) .Am in grija o pisica si doi catei ;in trecut am avut 2 papagali care nu mai sunt .Naty Mihaela GreenEyes

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-a sa crezi dar hamsterii mi-au dat cea mai mica bataie de cap. Sunt curati si au necesitati putine, nici nu stii ca ii ai in casa.

      Ștergere
  6. Drrragii de ei! Sunt tare frumoși, dar cred că ai mult de lucru cu ei și pentru ei. Mi-am amintit de vremea în care teckelița noastră făcuse pui, iar eu mă trezeam noaptea să le fierb griș cu lapte! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce-o fi pațit comentariul meu?... Ziceam că porcușorii tăi de Guineea sunt foarte drăguțu, dar cred că îți dau mult de lucru. Mi-am amintit de mine, cum fierbeam noaptea griș cu lapte când ne-a fătat teckelița!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-a patit nimic comentariul, numai ca nu intrasem sa le aprob. Da, ce nu face omul de dragul unui sufletel!

      Ștergere
  8. Poate ai noroc la pui si sunt toti de acelasi sex.:)))Si nu feminin.:)

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.