Translate

vineri, 23 septembrie 2016

Despre dentisti buni, tehnici de top si lucrurile facute la timp

Daca e sa regret cu adevarat ceva in viata asta, este faptul ca nu am putut face la timp tratamentele dentare care mi-ar fi folosit. Sau care mi-ar fi salvat dantura, mai drept si mai dur spus. Nu pentru ca as fi fost neglijenta cu sanatatea dintilor mei, ci pentru ca, in cazul meu, toate tehnicile inovatoare, patrunse in ultimii ani si la noi in tara, au venit prea tarziu. Ma bucur cel putin ca baiatul meu va beneficia de lucrari facute fara durere, din materiale deosebite. Si, asa cum citesc eu stirile din domeniul inovatiei stomatologice, pare ca tehnica avanseaza rapid si surprinzator.
Dupa Revolutie, pe la cei treizeci de ani ai mei, ma bucuram deja de "binefacerile" coroanelor dentare metalice. Cateodata glumeam, spunand ca as putea prinde bulgarii  sau ca m-ar putea lovi traznetul cu atata "fieraraie" in gura. Mdeh, faceam haz de necaz. Nu banuiam insa ce catastrofa era in curs. Nu stiam ca adevarata problema era paradontoza care imi macina osul, slabind intreaga dantura. Din comoditate sau neputinta sau lipsa de tehnici adecvate, cei cativa stomatologi prin mana carora am trecut au preferat sa trateze efectele fara sa-mi semnaleze adevarata cauza a problemei. De-abia cand am ajuns, in ultimul timp, pe mana unui dentist bun, am aflat dimensiunea dezastrului.
As zice ca un dentist care se comporta profesional te informeaza de la inceput in ce stadiu se afla sanatatea ta. Un dentist bun, daca este depasit de situatie, iti recomanda unde si la cine sa apelezi in continuare. Un dentist bun nu te amageste, nu te indruma sa amani masurile mai drastice, nu te imbrobodeste ca iti poate rezolva provizoriu problemele, cat sa te tina inca un an-doi, expresie pe care am auzit-o de nenumarate ori. Un dentist bun se consulta cu altcineva daca nu este sigur ce metoda trebuie sa aplice.

Cum spuneam, dentistul bun calare pe un cal alb (hi, hi) a aparut cam prea tarziu in cazul meu. Daca, din cauza parodontezei avansate, masa osoasa nu ar fi scazut atat de drastic, probabil ca as mai fi putut umple golurile din urma dintilor disparuti cu un implant dentar. In curand, lucrarile care vor trebui realizate, vor avea nevoie de o temelie solida si, daca nu pot suporta un implant dentar, nu-mi ramane decat varianta clasicei proteze, a carei intretinere dificila o cunoastem cu totii. Deprimanta perspectiva!
Si cand te gandesti ca toata operatia doare mai putin decat o extractie obisnuita! Aproape imi vine sa plang ca ratez o solutie atat de eleganta. Succesul unei proteze pe implanturi dentare merge pana la procentul de 98%, forta masticatorie este mai puternica, exista senzatia ca ai un dinte natural, iar dintii invecinati nu mai sunt slefuiti pentru a suporta presiunea unei lucrari.

Dar imi ramane speranta unei coroane de zirconiu Prettau, cel putin voi putea scapa de metalul comun pe care il mai am prin gura, iar dantura mea va arata extrem de naturala. Daca nu stiti ce reprezinta aceste lucrari, trebuie spus ca ele sunt un mic miracol in sprijinul pacientilor. Exista tehnologii moderne de prelucrare a zirconiului, acest metal uimitor, destul de rar, asemanator titanului si care este antialergic, prezentand rezistenta si duritate mare. In plus, din punct de vedere estetic, dintele din zirconiu este translucid, o proprietate identica cu cea a dintelui natural. In cazul coroanelor Prettau se aplica un strat subtire de ceramica ce le mareste rezistenta.
Astfel de coroane dentare ofera posibilitatea de a corecta inclusiv diferentele de colorare a dintilor, cele care nu dispar printr-o simpla albire dentara. Mda, este cam mult timp de cand n-am mai vazut un zambet uniform in oglinda si este si mai mult timp de cand nu mai rad cu toti dintii la vedere, incercand sa-mi controlez grimasele.
Daca vreti sa stiti unde am citit toate informatiile de mai sus, ei bine, vinovat de ridicarea moralului meu este...

Iar daca vreti sa stiti unde il gasiti pe dentistul bun calare pe un cal alb...

Bucuresti, B-dul Al.Obregia nr.3

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.