Translate

miercuri, 14 septembrie 2016

Daca nu curge...picura

Si la mine picura in cele mai neasteptate momente. Fara aluzii.
Undeva, cumva, am ajuns la un soi de limita a suportabilitatii in ceea ce priveste disfunctiile instalatiilor din casa personala. E drept ca nici consortul meu nu se omoara de grija si nici nu prea are timp s-o faca, chiar daca ar intentiona, asa ca situatia stagneaza intr-un punct care imi da fiori. Adica teava robinetului din bucatarie a fost pansata de subsemnata cu banda izolatoare, ca era inlocuit de un an si parca nu-mi venea sa-l arunc la prima scapare (de apa, evident), chiuveta de inox (tot din bucatarie) pare sa-si fi trait traiul, refuzand politicos sa mai luceasca in ciuda eforturilor mele sustinute, iar robinetul matusalemic din baie are periodic crize existentiale si susura un firicel interminabil.
In noptile terorizante, cand suntem singurei, doar eu si pustiul meu, o picatura de apa razleata ne face parul maciuca deoarece avem o bogata imaginatie amadoi. Dupa ce trece primul val neplacut de adrenalina, ma jur in gand ca de a doua zi voi pune piciorul in prag si-l voi mobiliza pe-al meu sot sa faca...ceva. Ceva-ul asta nu este insa prea simplu. In afara de faptul ca el se straduieste sa schimbe pastilele de cauciuc, prelungind cu inca vreo doua luni viata bateriilor pensionabile, problema de baza nu sufera vreo rezolvare. Obiectele se invechesc si odata cu ele se erodeaza si rabdarea mea.
Cateodata privesc in jur si imi spun ca altfel stateau lucrurile in apartamentul cumparat acum 15 ani, atunci totul era nou. Acum pare vintage. Vintage-ul e la moda, ma consolez eu, cea optimista. Da, dar e la moda vintage-ul care functioneaza, imi sopteste afurisitul de dracusor din cealalta emisfera a creierului, aia pesimista. Emisfera optimista tace incurcata.


"Chiuveta bucatarie granit sau chiuveta bucatarie inox? Baterii sanitare de baie si bucatarie in stil modern sau baterii si accesorii retro?" 
Cam asa functioneaza mintea mea in momentele in care este pusa pe treaba, adica viseaza la amenajari cu gust, impulsionata fiind de emisiunile acelea cu renovari de case, in care se ia una bucata camera dezastruoasa si se obtine un soi de paradis al gospodinelor, totul este eficientizat si accesibil, ca sa nu mai zic de dotarile destinate rasfatului, cum sunt acele paneluri (panouri) de dus cu hidromasaj. Dai un ban, dar stai in fata!
Si pentru ca tot imi place mie atat de mult vintage-ul, si pentru ca decoratiunile din bucatarie trag tot spre curentul acesta, voi alege sa inlocuiesc inoxul cu un material anticalcar. Cum? Nu exista asa ceva? Va inselati, exista granitul compozit si obiectele din acest material or fi ele mai scumpe, dar nu trebuie sa le mai freci cu tot soiul de solutii din ce in ce mai costisitoare. Numai gandindu-ma cati bani am aruncat in acesti ani pe asa-zise produse-minune si imi dau seama ca tot acolo am ajuns cu cheltuielile.
Chiuvetele din granit compozit arata intr-un mare fel, deosebit, si cred ca pot schimba fata oricarei bucatarii, oricat de ponosita ar fi aceasta. Mai mult, stratul de protectie BioCote asigura igiena si siguranta microbiologica. Nu mai zic de gama surprinzatoare de culori care poate fi asortata mobilierului si accesoriilor.
Iata mai jos combinatia mea preferata, non-conformista si vintage, bineinteles.



Exact, n-as asorta bateria cu chiuveta nici sa ma pici cu ceara, ca prea sunt haioase combinatiile care pot fi realizate. Pentru bateria de chiuveta Retro, de culoare bronz antichizat, am facut o mica pasiune la prima vedere, are ceva din stilul industrial in forma robinetilor ce-mi amintesc de dotarile unui laborator sau de conductele intretaiate ale unei fabrici.
In ceea ce priveste baia, bateria de deasupra chiuvetei este din aceia prinsa in perete, clasica, antica si de demult si este oaresce bataie de cap sa o schimbi si sa o aduci pe chiuveta. Adica trebuie spart zidul, mutata tevaraia, preferam sa o lasam asa, desi greu se mai gaseste o baterie de acest tip. Dar am gasit-o, tot retro, de data aceasta argintie.

Nu imi voi cumpara accesorii de baie inainte de a imi monta elementele de baza, asta e clar. Ba mai mult, in magazinelede profil voi gasi inclusiv accesorii asortate stilului pe care il aleg.

covoras de baie...suport sapun...polita oglinda...suport prosop...

Si daca ma intrebati in ce fel de decor m-as vedea, ei bine, cel de jos ma caracterizeaza perfect. Un pic boem, un pic delasator, un pic neglijent si ceva siropos/romantic. Dar cu instalatii care functioneaza perfect.





8 comentarii:

  1. Arată bine poza de la sfârşit dar nu ştiu dacă m-aş încumeta să folosesc ce văd acolo. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca aveam loc in baie imi bagam si eu un scaun de-ala shabby chic, scorojit adica, plus florile. Dar imaginea e inselatoare, se vede ca instalatiile si cada sunt noi. E un vintage controlat si nu e greu de obtinut cu design-urile din ziua de azi, greu de obtinut e spatiul necesar.

      Ștergere
  2. Cu toate ca imi place foarte mult ploaia fac alergie la sunetul apei care picura din instalatii. Nici la hotel nu pot suporta o baia cu dusul sau robinetele defecte si nu stiu cum se face ca oricat de obosita as fi tot le aud, parca amplificate, desi inchid usa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am patit sa-mi piara somnul definitiv, ma enerveaza defectiunile astea marunte. Solutia este tot o renovare radicala.

      Ștergere
  3. Am chiuveta de granit bordo, cu niste chestii stralucitoare in ea, e exceptionala. Nu mai zic ca vintage e totul la mine, controlat, cum spui tu, desi nu e de ala cu bani grei ci cu multa chinuiala de adunat de obiecte functionale, insa cand e vorba de bucatarie, instalatii și alte dichisuri, uit de toate astea. Detest sa mi se strice bateria. Asa ca recomandarile tale sunt perfecte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, bine ca mi-ai confirmat ca e deosebita chiuveta, eu nu cunosc pe nimeni care sa fi schimbat inoxul. Cand picura ceva am senzatia ca toata casa e darapanata. Cat despre vintage, mai este vorba si despre lucruri trainice, nu numai cu aspect invechit.

      Ștergere
  4. Norocul meu este ca am o ruda instalator ,cum se strica ceva vine si repara tot ;altfel ar fi dezastru ,eu una nu ma pricep la asa ceva .Naty Mihaela GreenEyes

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti norocoasa, cu instalatorul e o intreaga tevatura pana il gasesti, stabilesti ziua si apoi alergi dupa materiale. Motiv pentru care e bine sa investesti in lucruri de calitate si sa nu mai ai bataie de cap cu carpelile.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.