Translate

duminică, 23 august 2015

Frivolitati de la IKEA

Surpriza din aceasta saptamana a fost catalogul IKEA. Nu faptul ca l-am primit, ca vine cu regularitate (anuala) de ceasornic, ci preturile.
Ei da, cum am pus gheara pe el, l-am rasfoit cu o lacomie pe care numai cei care cunosc produsele IKEA o pot intelege. Am nevoie de o gramada de lucruri prin casa, mic mobilier, poate si ceva mai mare, covor si alte flecustete "indispensabile". M-am linistit. Cei de la IKEA s-au adaptat de-a lungul anilor la piata romaneasca, asa ca scumpesc incet dar sigur produsele chiar daca nu se justifica sau nu merita.

Am remarcat ca s-au inmultit piesele de mobilier din lemn de pin netratat, acelea galbui, cu aspect brut, pe care le poti vopsi cum vrei tu. Numai ca, fiind vorba de lemn, sunt scumpe, scumpe. Comparabil cu o etajera, tot de pin, cumparata de mine dintr-un magazin de bricolaj, una de-a lor de aceeasi marime este cu o treime mai scumpa. Un amarat de raft din stinghii, pentru depozitare in camara sa zicem, costa inexplicabil de mult. Un dulap ingust de pin, cu inaltime de 2 m costa 899 de lei! Exista de ani de zile in catalog o comoda cu 5 sertare care a fost la pret promotional mult timp, la inceput la vreo 200 de lei. O ochisem deoarece as fi vrut sa o fac cu tehnica servetelului, culoarea galbuie a pinului se preteaza la asa ceva. Ei, acum am ramas cu dorinta deoarece a ajuns la 499 de lei, adica n-as lua-o nici daca ar fi poleita gata. Bineinteles ca daca este lacuita ajunge la fabuloasa suma de 1299 lei!!! Trebuie sa recunoastem ca lacul este scump in ziua de azi, iar diferenta de 30 de cm in latime justifica perfect cresterea de 800 de lei (le vedeti la paginile 258 si 260 din catalog). Alte scumpiri le-am remarcat la mesele extensibile, birouri, cadrele de paturi unde pretul nu include salteaua, asa ca trebuie sa fiti prudenti inainte de a va entuziasma, la obiectele din sticla.
Inventia catalogului este mobilierul detasabil din lazi de lemn. Da, lazile acelea pentru depozitat fructe prin magazine sunt utilizate pentru a incropi corpuri de mobilier. As fi zis ca este o idee excelenta pentru tinerii care se muta in casa lor si au nevoie de ceva ieftin si versatil, dar pretul unei lazi este de 50 de lei la cele mai mari, asa ca nu stiu cui se adreseaza ideea, poate cuiva care locuieste intr-un sopron.
In catalog veti gasi si chilipiruri totusi. O canapea cu doua locuri care costa putin peste 300 de lei, o etajera mai lata la 399 de lei sau covoarele care au fost intotdeauna la preturi acceptabile.
Ma gandesc ca IKEA a scumpit mobila dupa ce a reusit sa cumpere padurea si sa devina cel mai mare proprietar de fond forestier din Romania. Iar asta este un sarcasm, vorba lui fiu'meu. Firma este totusi un manager responsabil si achizitioneaza numai lemn care poarta certificarea unui management durabil. Asta costa deoarece ca sa faci o certificare FSC trebuie sa te conformezi unor norme foarte stricte, efortul financiar fiind pe masura.
Totusi, imi plac multe lucruri de la ei, aveti mai jos o selectie de produse dragute si inedite din lemn de pin, dar care nu merita "meleoanele", mai ales ca ti le iei acasa la pachet si te mai si chinui sa le montezi sau sa le tratezi prin vopsire si/sau lacuire.
Comoda - 2798 lei

Comoda-799 lei

Dulap 2 usi-1999 lei
Cadru pat-1579 lei
Taburet spatiu depozitare-119 lei


2 comentarii:

  1. Ce ironie, primul lucru pe care-l citesc la întoarcerea acasă e acesta postare a ta. Și ghici de unde vin? De la Ikea. ☺Am văzut multe lucruri frumoase, m-am întors cu niște flecustete, doua perne, niște mărunțișuri pentru bucătărie, ciocolata, icre negre... Oricum nu-mi doream altceva, dar tot am suspinat lângă un covoraș țesut despre care chiar am zis, stai ca nu e scump. Numai ca eu încă mai fac confuzii intre preturile noi și cele vechi. Mi s-a părut ca e 280 de lei. L-aș fi luat pe loc. Noroc ca m-a adus soțul cu picioarele pe pământ, vezi ca face aproape 30 de milioane, da? Adică era 2800 de lei :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana la urma mai gasesti si cate un pret acceptabil, dar diferenta fata de inceputurile lor in Romania este extrem de mare. Dar au atat de multe chestii practice pentru tot felul de spatii incat oftez la greu dupa ele.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.