Translate

vineri, 10 iulie 2015

Ugly selfies

S-ar parea ca este la moda sa-ti faci selfie in cele mai urate unghiuri sau ipostaze. Cica donsoarele pasionate de aceasta activitate "intelectuala" vor sa protesteze impotriva presiunilor exercitate de societate asupra femeilor si care le impune standarde nerealiste de frumusete. In acest fel s-a umplut FB-ul de poze cu strambaturi, cu cat ti se vad defectele mai bine, cu atat se considera poza mai reusita.
Parerea mea este ca aceste persoane nu stiu cu ce sa isi umple timpul si le-ar trebui o mica terapie prin sapa, adica sa dea la sapa vreo doua saptamani ca sa-si castige hrana cea de toate zilele.
"Selfie" a fost cuvantul anului 2013, iar Justin Bieber si James Franco sunt considerati maestri ai genului. De obicei adolescentii sunt mai exhibitionisti, cam 91% dintre ei trimitand pozele si catre  prietenii lor. Selfie.im este app-ul pentru iPhone care permite impartasirea instantaneelor proprii cu alti utilizatori.

Selfie.im utilizeaza Mosquito Tone, un zgomot de inalta frecventa pentru notificari, dar care se presupune ca nu poate fi auzit de adulti, ci numat de urechile tinerilor. Chestia asta a fost introdusa pe piata in Marea Britanie si se doreste a fi un soi de rebeliune a tinerei generatii. Device-ul Mosquito original este o cutiuta neagra care emite sunete pulsatorii pe frecventa de 17 KHz si care sunt audibile doar pentru urechile neafectate de varsta de pana la 20 de ani. Mie mi se pare pervers!
Pe Instagram, tinerele utilizeaza hastagul #uglyselfies ca sa isi arate pozele fetelor contorsionate.
La Festivalul de Film Sundance, 18 adolescente au fost subiectul unui scurt-metraj numit "Selfie" in care li s-a cerut fetelor sa-si faca selfie-uri in care sa isi surprinda defectele fizice: cosuri, barbii duble si altele. Realizatoarea Cynthia Wade a vrut astfel sa starneasca o dezbatere despre standardele de frumusete si sentimentul de respect de sine.
Exemplele ar putea continua...Este evident ca am obosit sa tot fim comparati cu alti oameni si sa ni se impuna cum sa aratam. Dar acest curent al revoltei are si un mare neajuns. Nu intotdeauna sa ne acceptam asa cum suntem este ceva bun. Defectele noastre ascund boli, iar ideal ar fi sa le corectam si sa combatem si cauzele, nu sa ne mandrim cu ele. Dintii lipsa, tenul plin de acnee, grasimea de pe fata si gat, parul rar si subtire nu sunt lucruri pe care trebuie sa le neglijam si cu atat mai mult sa le impartasim cu altii. Aceste semne pot indica dereglari de metabolism si disfunctii ale glandelor endocrine si ar trebui sa vrem sa le depistam. Incurajand tinerii sa le accepte, incurajam de fapt impasibilitatea lor, le inducem ideea ca se poate trai si asa. Parerea mea! Poate ugly selfie este ceva bun din punct de vedere moral, dar privitorul isi va spune intotdeauna in gand: "Oh, Doamne, ce urati sunt astia!". Si stiti de ce? Pentru ca instinctul nostru ne indeamna sa cautam oameni sanatosi, armoniosi fizic, care sunt capabili sa transmita aceste gene urmasilor. Nu vrem sa avem parteneri cu boli ascunse si asta ne indica trasaturile de multe ori.
Ca suntem victimele instinctelor noastre o demonstreaza mica intamplare de ieri de pe FB. V-am mai spus eu, am dat like mai multor pagini de vedete, asa ca vad tot ce posteaza acestea. La un moment dat imi apare o fotografie cu Jason Statham cu bustul gol si in niste izmene nedefinite. Mno, tipul este atat de bine "lucrat", incat nu m-am putut abtine, ca orice femeie nebuna, sa distribui poza, s-o vada tot poporul. Ei bine, cred ca am fericit o buna parte din cohorta de prietene de pe FB deoarece nu s-au putut abtine sa-mi multumeasca. Asa ca, vedeti? E greu de spus ce alegere am face la o adica. Partenerul macho, perfect fizic sau tipul gospodar care stie sa dea cu mopul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.