Translate

joi, 9 iulie 2015

Bijuterii contemporane - fibre

Cand spui "bijuterii", tinzi sa te gandesti la materiale dure ca metalul, plasticul, osul, lemnul, ce pot fi modelate, batute, topite, sculptate pentru a se obtine forma dorita. Fibrele textile sunt moi, este greu sa le dai rigiditate si este greu sa te referi la accesoriile din fibre ca la niste bijuterii adevarate.
De cele mai multe ori, bijuteriile din fibre textile sunt creatii handmade, nefiind supuse vreunui tratament mecanic, chimic sau termic. Pur si simplu creatorul combina tehnici, culori, tipuri de fibre si textile pentru a obtine rezultate cu adevarat spectaculoase. Pe la noi este destul de raspandita tehnica "soutache" sau pur si simplu se utilizeaza croseta pentru a realiza modele inspirate din macrameuri. Desi croseta poate parea un pic invechita, demodata, vintage, va asigur ca nu este asa, bijuteriile obtinute amintesc de perioada de aur a curentului hippie, dar pot fi adaptate tendintelor actuale.
Mentionez ca unele foto sunt de pe etsy.com, altele de pe Pinterest unde nu intotdeauna am gasit designerul. Observati cat de diverse si de moderne sunt modelele, as fi putut sa pun poze la nesfarsit, atat sunt de frumoase!
Colier de Elena Fiore

Designer Sophie Digard
Mary Stanley-colier din bucati de stofa vintage
Găsit pe cs1.livemaster.ru
Bratara macrame de Sherri Stokey
Colier soutache de Malgorzata Rybicka
Colier statement de FleursBoehme, realizat din bucati de broderie vintage
Colier de ReborneJewlery, realizat din fermoare
Colier de Susan Sanders, realizat din matase si stofa

Colier de Odile Mandrette

Designer Valerie Barkovski
Gasit pe Pinterest
Colier crosetat de Patti Swicegood 

8 comentarii:

  1. Imi salvasem si eu intr-o vreme multe poze inspirationale, voiam sa-mi fac guler/colier din perle si... le-am sistat. Imi place foarte mult penultimul. O cromatica estivala. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac si cu toate ca nu port,mereu cumpar.Nu ma pot abtine cand le vad ,cat sunt de frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  3. Partea proastă este că intră la apă dacă faci duş sau te prinde aversa pe afară! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat de talentati sunt unii oameni..Super!

    RăspundețiȘtergere
  5. lovely necklaces indeed..love to see those colorful designs..

    RăspundețiȘtergere
  6. da...cred ca ar rezista foarte mult in preajma mogaldelului meu...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, he, unele se cer smotocite, cei mici le-ar confunda cu jucariile probabil, din cauza culorilor si formelor.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.