Translate

vineri, 26 septembrie 2014

Despre mistere si alte miracole-mic tratat de crestere a hamsterilor



OMG, OMG! Am trait un miracol! Mai tineti minte ca v-am povestit despre cei doi hamsteri baieti pe care mi i-am cumparat acum mai bine de o luna? Ei bine, unul dintre ei a fatat!!! 6 pui. Si doar i-am spus consortului sa nu le mai dea cascavalul acela plin de chimicale... Se pare ca poluarea cu produse petroliere din Ploiesti si alimentatia proasta au condus la unele mutatii in bietele animalute, asa ca unul dintre ei a fost capabil sa dea nastere unor pui.
Acum, serios vorbind, cred ca domnisoara de la magazinul zoo a sughitat incontinuu, numai cate i-am urat de bine, ca eu am vrut doi hamsteri de ACELASI sex, tocmai ca sa evit problema cu puii.

Intamplarea m-a lovit cu ciocanul si in ziua in care s-a produs “miracolul” am fost incapabila sa scot vreun sunet pret de 15 secunde cat a durat sa ma aplec, sa ma uit in casuta si sa vad si ALTCEVA fojgaind pe-acolo in afara de exemplarele adulte pe care le stiam prea bine. E drept ca pe la pranz, cand vorbisem la telefon cu al meu sot, acesta imi marturisise ca le daduse de mancare, moment in care auzise dinspre casuta ceva scartaieli anemice, probabil in semn de recunostinta ca le oferise porcaria de cascaval. Eu i-am replicat cu mare mirare ca hamsterii NU scot sunete si mi-am exprimat speranta ca nu cumva vreunul sa agonizeze in urma tratatiei cu cascaval.
Dupa-amiaza, cand am venit de la serviciu, m-am dus glont sa verific adapostul si m-am uitat pe ferastruica... L-am vazut pe Vanilie dormind ca porcul, lat, cu burta in sus, in diagonala casutei, iar langa el (s-a dovedit ca este un EL cu adevarat) pe bietul (de fapt biata) Ciocolata, stand ciusdit si spalandu-si labutele. In prima clipa nu mi s-a parut nimic suspect, scena arata ca intotdeauna, dar apoi am observat CEVA miscandu-se intre picioarele lui Ciocolata, mintea mea a refuzat sa creada ceea ce ochii ii aratau si era evident ca se intamplase. Hamsterii m-au simtit, Vanilie s-a trezit, a scos capul pe usita, aruncandu-mi o privire spasita de genul “Nu sunt eu de vina” si a tulit-o, refugiindu-se in cealalta casuta. In acest fel am avut ocazia sa admir proaspata si splendida productie de hamsteri pe care mi-o daruise soarta. Mutenia mi-a trecut instantaneu si am inceput sa ma vait zgomotos, alertandu-l pe fiu-meu care se hotarase intr-un final sa se apuce de teme. A urmat o scena bulversanta in care eu strigam ca nu stiu ce sa fac cu puii, iar pustiul striga de fericire ca adica CUM? Cum a facut Ciocolata pui si, mai ales, PE UNDE au iesit acestia? Din Ciocolata, evident... Sa spun drept, eram asa de stresata, ca nu mi-a mai ars sa infloresc lucrurile, asa ca i-am trantit-o cu franchete ca au iesit ca toti puii, adica prin partea inversa, lasandu-l pe pusti fara replica.
Ca sa intelegeti unde este drama de familie, trebuie sa spun ca mi-am imaginat din prima ca cei doi hamsteri adulti trebuie despartiti ceea ce ridica problema spinoasa a inca unui vas in care sa-l cazez pe unul dintre ei. Am scos la repezeala acvariul in care avusesem pestele, i-am pus talas si l-am mutat pe berbantul Vanilie la mititica, c-asa merita daca s-a tinut de prostii. In timpul operatiunii mi-am explicat si de ce era saraca Ciocolata atat de agitata si de ce il batea pe Vanilie, si de ce acesta nu riposta niciodata desi era mai mare si mai puternic. Dupa care am intrat pe net sa vad ce conditii ii trebuie mamei ca sa-si creasca puii. Am aflat cu ingrijorare ca nu trebuie sa umblu in acvariu pret de trei saptamani, pana sunt puii intarcati, alminteri mama, daca simte miros strain, poate sa refuze alaptarea progeniturilor. Asta e o problema deoarece eu le schimbam talasul la o saptamana. Am gasit un loc necirculat in sufragerie si am mutat familionul intr-un colt ferit de agitatia zilnica. Am mai citit ca hamsterita are nevoie de multa hrana, seminte si cruditati, dar si ou fiert ca sa se intremeze. Asta am verificat-o, ii dau putin galbenus dimineata si ii place teribil. Ii dau un amestec special de seminte, biscuiti simpli, coji de paine, ovaz, seminte decorticate de floare-soarelui, pulpa de mar si de ardei gras (cojile nu le plac). Si o bucatica de cascaval... Unde mai pui ca eu le bagam cate o fasie de hartie igienica si credeam ca alearga cu ea de jucausi ce sunt, cand de fapt am citit ca isi fac cuib din ea si chiar este indicat sa le pui hartie la dispozitie. I-am dat hartie, iar Ciocolata a maruntit-o si a tras-o in casuta, ca sa stea puii la adapost.
Una peste alta, viata mea s-a complicat. E drept ca abia astept sa vad puiutii mai mari, imi imaginez cat sunt de dragalasi cu ochisori si blanita, dar va fi o problema sa tin separat fetele de baieti si sa le gasesc stapani.
As incheia cu replica ironica pe care ne-a servit-o vanzatorul de la magazinul de animalute de langa bloc (altul, nu domnisoara care ne-a vandut lighioanele) cand ne-a sfatuit sa despartim fetele de baieti dupa doar trei saptamani: “Felicitari, aveti hamsteri!”
Nu, zau!

4 comentarii:

  1. :)) De-a rasul -plansul :)). Imi inchipui ce s-a bucurat baietelul, totusi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost singurul fericit din familie, acum incearca sa gaseasca clienti printre colegii de clasa.

      Ștergere
  2. Tot Vanilie e vinovat! ;) Adică mereu băiatul. Eşti sigură că Ciocolata n-a sărit pe el când dormea cu burta-n sus? :) Acu trebuie să se pregătească şi de pensie alimentară...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca si eu m-am intrebat daca nu cumva am cumparat hamsterita gata insarcinata, ca parca prea il musca pe Vanilie...S-ar putea sa fie nevinovat saracul.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.