Translate

miercuri, 30 aprilie 2014

I like to move it, move it…cu Bayo



Duminicã am bãtut drumul la supermarket dupã cumpãrãturi. Cred cã bãnuiţi cine a cãrat sacoşele la întoarcere. Puştiul de-abia se descurca cu propria-i persoanã, eu, femeie antrenatã, aveam geanta pe umãr şi vreo 6 kile într-o singurã mânã. Pe la jumãtatea drumului spre casã aveam senzaţia cã inima mea o ia în sus, spre gât. A trebuit sã facem o haltã în staţia de tramvai. Mã simţeam ca dupã un maraton şi nu pentru cã n-aş fi avut antrenament la cãrat.

Cumparãturile sunt sportul zilnic al majoritãţii femeilor din România. Ca şi activitãţile gospodãreşti de toate felurile. Ai zice cã toate ar trebui sã fim şui şi sprinţare ca nişte cãprioare dupã atâta mişcare. Triplã rimã, dacã observaţi… Aş ! Femeile din România muncesc pe ruptelea, dar nu sunt sãnãtoase. Surprinzãtor, deşi frecatul prin casã reprezintã un exerciţiu pe care îl practicãm periodic, acesta nu echivaleazã nici pe departe o formã oarecare de sport. Avem impresia cã ne mişcãm, de fapt nu folosim prea multe grupe musculare. Sau folosim doar cât sã nu anchilozãm de tot. Cel mai elocvent experiment pe care l-am vãzut vreodatã a fost acela în care au fost alese trei femei diferite ca tipologie şi comportament: una slabã, una durdulie şi una grãsunicã spre obezã. Celor trei li s-au fãcut analize şi radiografii. Femeia slabã ca un ţâr era genul sedentar, clãcaş de birou, hrãnitã pe sponci, la întâmplare. Investigaţiile au arãtat cã, în ciuda slãbiciunii, femeia avea organismul vraişte, era anemiatã, avea tahicardie si colesterolul mare, pe fondul unui stress intens şi al lipsei de mişcare. Al doilea subiect era o tipã bine împãnatã, eu aş fi zis cã manifestã tendinţe de îngrãşare. Surprinzãtor însã, radiografia a arãtat cã organele interne nu sunt învelite în grãsime, cum te-ai fi aşteptat, organismul ei era sãnãtos. Cum era posibil? Femeia obişnuia sã iasã cu copiii în parc, în fiecare zi, se juca alãturi de aceştia, alerga dupã ei, adicã fãcea mişcare în aer liber. A treia femeie era aproape obezã. Mânca nesãnãtos, mult şi nu fãcea efort fizic mai deloc. Analizele ei au ieşit prost, colesterol mare, glicemie mare, dificultãţi de respiraţie, organele interne înecate în grãsime. Morala? Un organism slab nu este neapãrat unul sãnãtos, aşa cum unul gras nu este neapãrat unul bolnav. Eu m-am regãsit puţin în cazul femeii slabe, dar cu probleme de sãnãtate.
De-a lungul timpului am constatat o chestie curioasã… Atunci când muncesc prin casã parcã efortul este de o mie de ori mai intens decât ar trebui. Viaţa în oraş, cu poluare, stress, sedentarism, îşi pune serios amprenta asupra tonusului meu. Mama mea este mai slabã ca mine, mãnâncã mai sãnãtos decât mine şi totuşi se luptã de mult timp cu un colesterol foarte mare. Tensiunea şi inima îi dau de furcã şi trebuie sã fie foarte atentã cu regimul alimentar. Dar nici ea n-a fost vreo sportivã la viaţa ei...muncã multã, sport ioc! Si tot spre deloc trag şi eu de vreo câţiva ani încoace, ce-o fi de mirare ca am tensiunea micã şi circulaţia perifericã la pãmânt? Colegele mele de serviciu, cele în jur de 50 de ani, cã noi astea de 40+ suntem vraişte, frecventeazã în masã cursurile de zumba. Sunt atât de entuziasmate încât sunt pe cale sã ne corupã şi pe noi, cele veşnic obosite. Zumba este numele unui ansamblu de exerciţii ritmate, combinând mişcãrile de dans cu cele de fitness, pe muzicã latino, creat de  Alberto “Beto” Perez. Este antrenantã şi pasionalã în acelaşi timp, fortificã organismul şi fluidizeazã mişcãrile. 

In orice caz, indiferent de ce mã apuc, mã refer la ceva practicat în cadru organizat, nu acasã, am nevoie de haine de sport decente deoarece tricourile vechi de stat prin casã nu sunt o opţiune de ieşit în public. Dacã e sã fiu în spiritul zumbei, adicã sprintenã şi sexy, atunci aş alege un maiou de fitness pentru femei roşu ca focul, cu bretele în X pe spate pentru o bunã aerisire, din bumbac 100% pentru pielea mea sensibilã şi o pereche de colanţi cu imprimeu vesel. Unde gãsesc asemenea ţinute potrivite? Pe bayo.ro . Ba, chiar ţin sã spun cã am vãzut pe site inclusiv îmbrãcãminte casual, nu numai sport, atât pentru femei cât şi pentru fetiţe. 




Costumele de balet pentru micuţe sunt absolut adorabile şi asta mi-aduce aminte cât mi-am dorit un tutu colorat, în copilãrie, când visam la o carierã de balerinã.
Aş încheia spunând cã hainele de calitate destinate practicãrii sportului nu sunt tocmai uşor de gãsit, iar magazinul online Bayo-The Danceroom încurajeazã femeile sã fie cochete în sala de sport, oferind un discount de 10% la prima comandã (cu codul Promo101), voucher de 50 de lei şi livrare gratuitã la comenzi de minim 250 de lei plus reduceri de pana la 60% la produsele selectionate. Sã te tot apuci de sport!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.