Translate

sâmbătă, 28 septembrie 2013

Jurnal de weekend - Let's do it!

"S-o facem lata!", vorba lui Elvis de Romania...
Noi, si eu in speta, am facut-o lata la Let's do it-ul de anul acesta. Adicatelea ne-am miscat organismele de oraseni pana intr-o padure de langa Ploiesti, aflata pe Lista Neagra a ONG-ului mentionat, cel cu curatenia generala, ca sa adunam gunoaiele aruncate de suburbani. Bineinteles ca ne-am urnit pe la 9 this morning, exact la ora cand elevii de liceu deja dadusera gata campul de langa Spitalul Judetean, ca trageau deja de saci cand am trecut cu masina pe langa ei.
Eu am o parere mai putin pozitiva despre folosirea copiilor in astfel de initiative, o data pentru ca n-ar trebui sa curete ei mizeria adultilor, in al doilea rand ca mi se pare periculos sa-i bagi cu mainile in porcariile "dejectate" de toti nesimtitii. Daca n-ati fost vreodata la o astfel de actiune, nu va puteti imagina ce zace in anumite locuri... Pampersi colcaind de bacterii, mormane de pliante putrezite, tampoane, "baloane"  anticonceptionale, ca sa le enumar doar pe cele identificabile. Daca sunt in stare avansata de degradare, bio-sau nu, nici nu-ti mai dai seama de pericol. Unii spun ca activitatile astea sunt educative pentru copii. De acord, dar nu-i obliga sa slugareasca dupa cate o primarie lenesa care nu e in stare sa-si controleze depozitele de deseuri de pe teritoriu.
Grupul nostru a fost plin de entuziasm (vorba vine), mai ales ca aveam o groaza de treaba acasa...La nici doi pasi de parcarea unde lasaseram masinile am dat peste primul deseu absolut neidentificabil. Vezi foto de mai jos.

In poza e doar ultimul calup deoarece au fost vreo trei, descompuse si imprastiate pe cativa metri patrati. Va dau un indiciu, poate va pricepeti voi sa le identificati. Sunt suluri de carton, ca cele de la hartia igienica, dar mai lungi si cu peretele mai gros. Am stat in jurul lor, ne-am scarpinat in cap ca Pacala si ne-am dat cu presupusul ca ar fi de la artificii. Altii au zis ca sunt de la o tesatorie. Oricum, erau lipite si impachetate cu un alt carton de jur-imprejur. Am scormonit in ele, erau imbibate cu apa si atarnau ceva. Dedesubt luase nastere un adevarat ecosistem pentru ca o puzderie de gaze isi gasisera o casa in gaurelele acelea. Aproape ca am regretat ca le stric afacerile imobiliare. Am pus cartonul in cativa saci, ca tragea greu si dadea sa-i rupa.

Cel care aruncase chestiile astea facuse, din punctul meu de vedere, o dubla crima. In primul rand impotriva naturii, in al doilea rand impotriva ideii de reciclare. Era carton de buna calitate, putea fi recuperat.


Dar, ca sa va inveseliti, uitati cum se distreaza altii, cam fara perdea as zice eu.

Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 38

6 comentarii:

  1. Să ai o duminică liniștită și faină.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă întreb şi eu de la ce provine fagurele, dar nici gând să-mi dau seama.
    Mi-a plăcut iniţiativa asta din primul an, dar deja încep să mă întreb care e utilitatea de vreme ce în celelalte 364 de zile ale anului nesimţiţii aruncă gunoaie peste tot cu aceeaşi lejeritate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu sunt de parere ca folosirea copiilor in astfel de initiative nu ar fi recomandata!
    O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Actiunile de genul sunt bune pentru a curata de tot, pe langa masurile/amenzile ba chiar si inchisoare in cazuri grave de mari proportii si sa faca acestia (mai ales) care au calcat legea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am privit si in imagine marita acea "constructie" ciudata, acel "fagure" si n-am inteles ce ar fi. Probabil ca n-am vazut niciodata ca sa pot recunoaste. Pacat de carton, ai dreptate.
    Mi-am amintit cate terenuri am curatat de gunoaie in copilarie, in scoala generala. Cam multe...
    Aproape ca si uitasem de actiuni de genul. De atunci n-am mai avut ocazia. M-ai transportat in copilarie cu articolul. Multumesc si pentru distractia fara perdea. :))
    O saptamana buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  6. De-a lungul timpului am strans ceva gunoaie dupa nesimtiti, dar tot degeaba! Parca abia asteapta sa eliberam locul si sa tranteasca altele! Putin interes de si-ar da, "edilii" ar reusi sa stopeze formarea muntilor de gunoaie...
    Si din punctul meu de vedere e aiurea sa pretinda copiilor sa intre in contact cu toate mizeriile! De ce nu insista toata lumea sa n-o mai faca? O fi educativ, dar e periculos! Noi am gasit si seringi aruncate aiurea, pe marginea apelor!
    Oricum, felicitari pentru... munca voluntara! :)

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.