Translate

sâmbătă, 13 iulie 2013

Tocmai am citit...

Intre copilul de 120 de kile si inevitabila nastere a viitorului urmas al familiei regale engleze, nu cred ca am mai vazut ceva notabil pe posturile de stiri. Ba chiar au avut grija sa ne asasineze rabdarea si nervii cu aceste doua evenimente, fiecare aberanta in felul ei. N-am chef sa ma lungesc in comentarii...Am sa spun doar ca am ras cu lacrimi cand povesteau astia la televizor ce procedura sofisticata s-a pus la punct pentru anuntarea sexului viitorului "regalist", care trebuie sa ramana secret pana in momentul venirii (efectiv storcescu) pe lume, ceva cu un telefon si un cod (nu al lui DaVinci!), curata nebunie!
Apoi ce s-a mai speculat pe tema numelui ce va fi alocat odraslei, cum va arata la nastere, bacalaureat (ala de la ei) si pensie, cu cine va semana mai mult etc. S-au luat figurile parintilor, s-au facut permutari pe calculator si a reiesit ca singura certitudine vor fi urechile mari, caracteristice familiei regale. Ei, na! Si daca va avea urechile mici si finute, ce? Vor zice ca e facut cu vecinul de la 4?

 Toata vanzoleala asta mediatica mi-a amintit de o prea-incitanta carte bestseller si de o teorie expusa de autoarea Concha Calleja, "Printesa Diana-ma vor ucide", aparuta la noi la Editura Litera International, in 2007. Concha Calleja a facut in timp propria ancheta asupra evenimentului din 31 august 1997, in care au murit, in mod mai mult decat suspect, Printesa Diana si Dodi Al Fayed. Cartea se bazeaza mult pe un interviu acordat in exclusivitate autoarei de catre Mohamed Al Fayed (tatal lui Dodi si proprietar al magazinelor Harrods) care sustine cu inversunare ca cei doi au fost asasinati de sotul reginei Angliei, Ducele de Edinburg. Vehementa lui Mohamed Al Fayed da de gandit. Este un om extrem de bogat care are acces la surse de informatie, iar daca nu are, poate sa le cumpere. Parerea lui despre cele intamplate nu poate fi totalmente gresita, iar Concha Calleja are grija sa investigheze cu atentie mai multe piste. Cartea ei de ancheta jurnalistica se transforma intr-un roman politist care te tine in priza pe tot parcursul celor 167 de pagini. Pentru lamurirea cititorului, la sfarsitul cartii exista in anexa o cronologie a investigatiei. In ianuarie 2004, cand se face publica in sfarsit ancheta britanica asupra accidentului, Daily Mirror scoate la iveala o scrisoare, scrisorica pierduta, in care Diana se adreseaza majordomului sau, cu zece luni inainte de a muri, marturisindu-i ca sotul sau, printul Charles planuieste s-o omoare, provocand un accident de masina. Interesant! Si iata ca suntem in 2013 , iar nepotul Dianei este pe cale sa se nasca. Probabil de aceea este atat de asteptat si dorit, poate ca englezii vad in el sangele, mostenirea prea-iubitei lor printese.

8 comentarii:

  1. Frumos răspuns și profund.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai nostrii se pricep sa faca niste stiri....,daca ai fi atent mereu ai avea ceva de comentat.Referitor la aceasta scrisoare a Dianei,eu am mai citit.Pacat, era o mare Doamna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma uit atat de rar la stiri, incat nici nu pot fi luata in calcul la un eventual "recensamant". :)))
    Sunt plictisita de speculatiile fara suport, de tampeniile scoase de unii jurnalisti, de "importanta" anumitor stiri despre vedete de carton...
    Trebuie sa citesc si eu cartea... Ma numaram si eu printre admiratorii printesei. ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da...am vazut si copilul acela care m-a speriat...
    Am vazut si vanzoleala legata de nasterea mostenitorului Coroanei britanice. Mi se pare prea mult zgomot pentru nimic. Dar e treaba lor pana la urma cum isi asteapta noul printisor, insa televiziunile noastre ar trebui sa stie ca nu suntem chiar atat de interesati. Eu, cel putin, nu. Despre scrisoarea aceea acum aflu... De ce insa ii scria Diana tocmai unui majordom??!!? Asta m-a mirat...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ha, ha! Bine că ne-au liniştit ăştia cu informaţia despre...urechile mari ale moştenitorului, că aşa ce griji ne făceam dacă nu ştiam! :D
    Decât să mă uit la ştiri, m-am amuzat citind "cronica" de aici.

    O seară frumoasă! :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Si uite cum ma felicit eu inca o data ca nu ma uit la stiri :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Moartea printesei Diana intr-adevar e suspecta, si cu siguranta a fost un asasinat la mijloc..

    RăspundețiȘtergere
  8. Apreciez ca ai timp sa mai si citesti, cred ca am un an de cand nu am mai citit... Sincer, cand o sa se nasca printul mostenitor cred ca ii voi cerceta intai urechile dupa articolul tau :))

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.