Translate

duminică, 26 august 2012

Jurnal de weekend şi o reţetă de ciorbă


In acest weekend nu am făcut nimic deosebit decât că am stat ca o cârtiţă în casă, la umbră…Suport foarte greu canicula. Ai mei au umblat creanga pe la ştrand, au bătut mingea pe afară, eu pauză, nu m-am putut urni din casă. Mi-am umplut timpul cu chestii casnice, am pierdut vreo 5 litri de apă pe puţin doar făcând te miri ce.
Am avut timp să mai făţuiesc nişte sticlărie, de data asta cu temă marină. Am desfăcut un săpun nou, cumpărat dintr-o farmacie Hofigal. E românesc, marca Ortos, şi este un săpun cu borax recomandat pentru ten sensibil, acneic şi uscat. A costat 5 lei la 100 gr. şi are ca ingrediente ulei de palmier, glicerină, parfum, borax. Miroase destul de puternic, foarte frumos. 



L-am folosit ca să-mi spăl faţa în timpul zilei pentru că nu mai suportam atâta transpiraţie. A mers foarte bine pe ten, dacă nu insişti prea tare chiar nu usucă pielea. E cremos, destul de spumos şi nu se înmoaie. La preţul ăsta e o achiziţie bună. Firma producătoare este din Zalău şi are şi alte produse în portofoliu.
Apoi am ascultat multă muzică... pe Youtube unde am un playlist compilat cu deosebită trudă şi îmi place să caut alte şi alte melodii speciale. Unele dintre ele nu circulă la noi, sunt interpretate de artişti din toată lumea dar sunt atât de frumoase încât îţi taie răsuflarea. Zilele acestea de pildă am descoperit un duet Jennifer Nettles de la Sugarland  şi Mat Nathanson ce cântă « Run », o melodie de dragoste plină de viaţă şi ritm pe care aş asculta-o la nesfârşit. 
Dacă reuşiţi să o ascultaţi veţi avea parte de o experienţă şi două voci absolut senzaţionale. Ca să nu mai zic de sentiment...talentaţi oameni !
Si, în sfârşit, culmea delectării şi surpriza de weekend a fost faptul că a apărut dovleacul plăcintar pe piaţă !!!! Dat fiind faptul că pepenii au început să fie trecuţi, m-am bucurat enorm că îi pot înlocui cu dovleac. Imi place atât de mult încât azi, de exemplu, nici n-am mâncat de prânz deoarece răsesem o juma de tavă de dovleac la cuptor. Se zice că pofta de dovleac indică o lipsă de magneziu şi vit.B în organism. Aşa o fi dar la mine e deja obsesie. Toată lumea ştie ce bună este plăcinta de dovleac, am văzut că există şi dulceaţă de dovleac, sau dovleacul prăjit şi caramelizat cu zahăr în tigaie. Eu însă cumpăr dovleacul plăcintar, aşa dulce şi aromat cum este, pentru altceva...pentru ciorbă. Este o tradiţie de familie, bunica şi mama mea găteau nişte ciorbe fantastice şi neconvenţionale din dovleac.
Ciorba de dovleac este extrem de simplu de preparat şi necesită foarte puţine ingrediente. Este o ciorbă albă din categoria celor drese cu smântână.
Se taie dovleacul cubuleţe dar nu foarte mici, mie îmi place sa văd multe plutind prin oală, cam o farfurie adâncă vârfuită pentru 3 litri de ciorbă.
Se taie ceapă mărunt şi se dă un morcov mare pe răzătoarea mică. Se pune puţin ulei în oală şi se dau ceapa şi morcovul la călit, amestecându-se încontinuu. Se adaugă apa şi se fierbe în continuare.
Intr-o crăticioară se pune o mână de orez la fiert. Când e aproape gata se dă la o parte, se scurge şi se pune în oală. Se adaugă cuburile de dovleac şi mărar tocat şi se fierb. Spre final se bate o jumătate de cană de smântână cu puţină apă şi se drege ciorba. Se pune sare şi se acreşte cu oţet.
Atenţie : nu adăugaţi tot felul de legume, dovleacul e dulce şi nu merge decât cu morcov şi ceapă altfel se schimbă total gustul.
Poftă bună !
PS: Fac ciorbe foarte, foarte bune si din mix de legume congelat, scurteaza mult munca in bucatarie, iar pentru felul doi ar merge perfect peste de la Edenia foods facut la cuptor.
 

Un comentariu:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.